Monday, August 8, 2011

Ramadan Suda..

Ramadan datang lagi.. kali ni Ramadan aku tidak sama lagi seperti tahun lepas.. kalau dulu aku hanya berbuka puasa bersama bonda saja.. adik n kakak di asrama.. manakala ayahanda ku yg kerja di Perak hanya pulang hujung minggu...
kalau dulu rasa boring je asyik bukak puasa dengan bonda.. ye la.. hanya kami berdua saja.. dia tengok,, aku tengok dia.. last2 xde selera nak mkn..

namun, kali ni aku mulai merindui saat berbuka puasa bersama nya..
Niat mahu berbuka puasa 1 Ramadan di rumah tidak kesampaian.. akhirnya pada 1 Ramadan aku hanya berbuka puasa di kedai yg tlh ttup dengan juadah Burger Zinger kerana ketika itu aku baru sampai di Alor Gajah. Aku dari KL.. sadis rsenyer.. sebelum masuk waktu berbuka puasa, ayahanda ada col.. diucapnya Selamat Berbuka Puasa..
x dapat ku tahan lagi jernihan air mata daripada gugur... gelora rindu semakin menjadi2.. Lalu ku minta diputuskan talian kerna khawatir tangisan ini x dapat di tahan2 lg apatah lg jika mendengar suara bonda ku..

tettt.. cite abiss...

.............................................................................................................

BUKA CERITA BARU...

rancangan nya mau jimat la katakan untuk puasa nie.. bekalan PTPTN pn da mula kureng.. so, kena la jimat cermat..
salah satu cara aku berjimat cermat...




::: RICE COOKER :::


::: HEHEHE :::



sumber: google



bijak kan??? hahahaha
ye la.. nk jimat kan.. lg pun msk nasi dgn rice cooker senang jer.. kui3..
Aku, Ari n Acix da berpakat yg kitaorg akan msk nasi then lauk tu kitaorg bli tp duit tu bahagi la sama byk.. hahaha..
kami tau kami bijak.... terima kasih...
** silamuntah..

begitu la kehidupan kami bermula Ramadan.. Tepat jam 6 ptg, aku yg bergegas2 masak nasi.. diaorg pi bazar..

sebenarnya, sebagai pelajar kolej kami x dbenarkan membawa brg tersebut.. tp... apakan daya....................... hehehehehe..
bila nk masak nasi,, mak ooiii.. susah dowh.. kena basuh beras lam bilik..
nk basuh periuk punn lg la ssah.. kena intai2 dlu.. kalau line clear baru leh pi basuh periuk.. phewww... parok2 !


notakaki: rindu nasi ayam buatan bonda :'(

2 comments:

G-Farhah said...

hehe.. sian molek.. pglmn, ble ag nk ase gni.. nnt abis stdy, ni la sweet memori hk kte cri2=)..

A!n Syahirah said...

betul3 !
pyah dh nk bleh pengalaman gini..