Saturday, June 11, 2011

Rindu :'(

hari ni aku ada kem insaniah.. aku pn xtau kem tu sal apa sbb spanjang kem tu aku tersenguk2 je sbb pening n of coz la mengantuk.. hahaha..
tp, bila start je lagu JASA BONDA.. air mata aku begitu mudah gugur.. ntah kenapa..
*haa.. cte sal fmily mata mula berair..
mungkin aku rindukan keluarga aku kot mmandangkan skrang smua org ada kat umah kcuali aku.. skrang bru aku rasa jauuuuhhhh sgt ngn fmily..

"mak ayah, kak ngah rindukan mak ayah.. kak ngah pn rindukan adik n kak long.. kalau bleh kak ngah nk blik tp kak ngah takut nnt kak ngah balik kak ngah xse mari dah sini"
mse kem tu gak, penceramah suh aku anta sms kat mak n ayah ngn ayat cm ni..

SALAM AYAHANDA DAN BONDA.. ANAKANDA DI SINI BAIK BAIK SAJA.. ANAKANDA RINDUKAN AYAHANDA DAN BONDA.. DOAKAN KEJAYAAN ANAKANDA DI SINI... SALAM SAYANG DARI ANAKANDA YG MERINDUIMU STIAP DETIK DAN WAKTU..

pesanan tu terus aku hantar ke ayahanda ku...
air mata aku terus berjujuran teringat kenangan2 manis kami smasa di rumah.. aku tidak kisah lagi orang melihat ku kiri kanan.. aku menangis di sisi achik sepuas ati melepaskan rindu aku..

kemudian, kami di minta membaca mesej jika ibu bapa kami reply msg tu.. telefon bergetar menandakan ada msg masuk menandakan ayahanda mmbls msg td.. ku kesat air mata n dgn ati yg tabah aku baca msg ayahanda...

AYAHANDA DAN BONDA SELALU DOAKAN KAK NGAH SELALU.. BELAJAR LA RAJIN-RAJIN OK..

air mata ku semakin deras gugur.. x tertahan rasanya.. aku rse tidak mungkin aku dpt bersuara tmbhan pula tekak aku masih sakit. lntas, aku hulurkan saja tel aku pd penceramah.. penceramah tersebut membaca msg tu pada semua audience.. aku tgk bkn aku sje je yg menangis.. rmai lg.. llki pn ada.. kalau llaki pun x tahan dgn air mata apatah lg aku..
aku terus menangis dan menangis.. hingga la satu saat achik memeluk ku erat2.. dpt aku rasakan yg achik la kwn ku yg sbenar.. teman di kala duka..

dalam kedukaan itu juga terselit sedikit kelucuan bila ada sesetengah ibu bapa yg terkejut ngn msg tu.. ada yg trus col, ada yg kata buang tebiat, ada yg kata nk mntak duit la tu.. n yg pling lawak, ada sorang plajar ni mak dye ckp rindu nk kejutkan si anak kul 11.. hahaha.. mcm2 la..

ari ni gk aku rasa hari plg happy.. sjak aku di sini, ari ni 1st time aku ketawa terbahak2 smpai rse nk cramp pinggang ni.. haha.. dak besut ni suka sgt wt lawak.. yea ! kami mmg satu kpala.. hehehe.. aku syg ko achik !!

mse pi tgk plawanan bola td, terjumpa anak murid ayah masa dia mengajar kawad dulu.. namanya ruzaiman... sarjan ruzaiman.. sempoi orngnyer tp gatal..
what a small world !! rupanya kami satu kg.. huhuhu..

di luar aku nmpk je happy-go-lucky.. but inside... i'm dying....... :x

p/s : really2 need somebody to understand my feeling... :'(

No comments: