Thursday, June 2, 2011

Pintaku PadaNya..

Ya Allah Ya Tuhanku

Seandainya telah Engkau takdirkan

Dia milikku, tercipta untukku

Dekatkanlah hatinya dengan hatiku

Tetapkanlah kemesraan di hati kami

Agar kebahagiaan ini kekal abadi

Tuhanku Yang Maha Mengerti

Seiringkanlah hati kami

Dalam mengharungi hidup yang luas

Ketepian yang sejahtera

Akan tetapi Ya Allah

Seandainya telah engkau takdirkan

Dia bukan milikku

Bawalah dia jauh dari pandanganku

Luput dari ingatanku

Dan peliharalah aku dari rasa kecewa

Tuhanku Yang Maha Mengerti

Berikanlah aku kekuatan

Melontar bayangan ke dada langit

Agar aku bisa berbahagia

Walaupun tanpa dirinya

Tuhanku yang Maha Pengasih

Gantikanlah yang telah hilang

Tumbuhkanlah yang telah patah

Meskipun tidak sama dengan dirinya

Biar setakat mana ku menyintainya

Aku pohon agar Engkau

Lenyapkanlah perasaan ini

Sekiranya dia bukan ditakdirkan untukku

Ya Allah

Aku pohon pada takdirmu

Perkuatkanlah kasihku padanya

Selagi tidak melebihi kasihku padaMu

Ya Allah Ya Tuhanku

Perkenankanlah doa hambamu ini

Jika benar cinta itu suci

Maka bebaskanlah ia

Jika ia benar benar suci

Ia akan datang dengan sendirinya

Akan tetapi

Jika ia pergi jauh

Tidak berkunjung lagi

Maka,

Anggaplah cinta itu tidak

Pernah wujud dari asal lagi..

amin........

No comments: