Monday, November 7, 2011

Sorok Bau Budu !

Tadi semua family aku dok layan cite
Sorok Bau Budu
sape x tengok mmg rugi gilerr..
hahahaha
tapi jangan risau
biasa Astro ada buat ulangan..


Kata seorang blogger terkenal
"drama ni sedikit sebanyak menjawab persoalan kenapa ramai orang Kelantan yang berhijrah ke bandar besar tidak meninggalkan ada budaya mereka seperti bahasa mahupun makanan mereka .."

Wahhh.. bangga wase..

Tapi mmg betul pun
Kalau kat cafe aku tu berlambak orang Kelantan
rasa macam kat Kelantan lak
Tambahan lak tauke cafe tu membe ayah aku
huhuhuhu
Dapat air free
Hari-hari lak tu
Korang ada???!!!
hahahaha
Tapi sumpah segan giler ngn membe-membe
mane x nye
Keluar makan ramai-ramai tapi aku je yang dapat free
Serba salah dibuatnya
*lari tajuk
Apa-apa pun
Terima Kasih banyak-banyak buat pak cik tu

Cakap pasal loghat Kelantan
ok fine !
Aku mengaku aku x berapa pandai cakap luai
Pernah satu hari masa kat kelas
Aku diberi skrip ucapan pengacaraan majlis
Semua gelakkan aku
Malu sangat sangat sangat !!!!
Lepas tu Madam tu suruh ulang balik
Tapi
Madam cakap bunyi slang Kelate tu tetap ada
Mereka gelak lagi.......
Then,
They started call me

MEK KELATE !!!
adooyyaaiii
Aku dah control tapi cm ne la leh bunyi gak
huhuhu
sabor je lah

Kalau kat Melaka
Sehari x cakap Kelate
Boleh naik sawan aku nie
Kena gak gi berbual ngan orang Kelantan
Terengganu pon boleh..

Selalu jugak kalau kat bilik
tersasul cakap Kelate ngn roomate
Lepas mula la dok
"eemmm emmm eemmm emmm"
Nak pikir cam ne nak translate kot luar
Contohnya aku biasa guna
Tang kedaroh = makan
hehehe
*ayat sedikit kasar

Tapi bez apa kecek Kelate
Membe aku pun ada gak yang
cuba-cuba cakap Kelantan
Tapi sayang
Bunyi macam orang Siam daaa
hahahahahaha
Kalau nak pandai kecek Kelate
Try la make budu dulu yea

akhir kata...
GOMO KELATE GOMO !!!!







layan la dulu gambar sebalik tabir Sorok Bau Budu nie



Bez dengar dia cakap Kelate
pekat molekkk !

Dok wase kekgi mesti banyak job nie
fofular kannnn !!


Mok muda ! Ayoh tuo !

Notakaki :
# Tok leh tengok dah lauk daging.. Luga wase (nak muntah)

3 comments:

Anonymous said...

ado x movie nie??? page nk download free ko?

A!n Syahirah said...

huhuhu.. xde lahh..

lavender441 said...

donlot jah kat youtube... ado full movie! :D