Tuesday, November 15, 2011

Mimpi Sama ! Petanda ???

Dear Diary,
hohoho..
Kenapa la shari dua ni asyik mimpi benda sama je
Mimpi ngeri lak tu
Aku mimpi sal excident ari tu
memang la ngeri
Yeah !
Tragedi 14 Februari this year
Rasa macam dah lama berlaku
Kalau boleh x nak ingat pun
*Memang x boleh ingat pun


Tapi kalau di ingat sekali
Rasa macam nak gelak je sampai guling2
Buat julung-julung kalinya aku
Buat kecoh satu kampung
Huah ! Huah ! Huah !
Everybody crying bcoz of me
^_______^

According that incident
Aku menderita
Retrograde Amnesia
which is
TEMPORARY LOST MEMORY
seerrrrrammmm bunyi nya..

Wahh !
Masih segar di ingatan bila
Aku asyik bertanya
"Mak, kenapa ngan orang ni?"
Bukan sekali tau..
Berkali-kali
sampai sepupu aku dah xmau temankan aku
katanya penat da nk jawab
=.="

and my sis
Telefon nangis nangis
Ada ke patut dia tanya
"Ingat lagi ke Kak Long ni ?"
Agaknya kalau aku jawab
"TAK !!"
Terus terbang balik kot
hahahaha
pastu tanya lagi
"Kenapa xbgtau awal2??"
Aaiihh
Macam mana la nak bagitau
aku pun tengah bingung apa kena dengan aku.

Terasa hiba pula bila mak aku tanya sambil menangis
betul-betul x ingat ke apa yang terjadi
Memang aku betul-betul x ingat apa yang terjadi
Sedar-sedar je ada kat umah

Malam tu aku terima banyak panggilan
Gara-gara kakak aku post kat Fb
Apa yang di post pun aku xtau
Sampai terpaksa Hold call banyak kali
*wah.. femes kejap
Tapi last-last keesokan tu
Aku rasa macam aku cakap banyak malam tu
Tengok received call
Ramai gak yang col
tapi apa yang aku cakapkan ?????
huah ! huah ! huah !
Lupa lagi

Part yang lawak lagi
Bila aku mulai sedar aku kat umah
rasa pedih-pedih je kat kulit muka sebelah mata kiri
tengok kat cermin
tampalan sebesar tapak tangan melekat
ku buka tampalan tu
nangis sorang-sorang
giler ko x nangis tengok
luka besar kat
MUKA
M.U.K.A !!!!
aset tuuu !!
hehehehe
maka menangis la aku sendirian di kamar
meratap nasib malang
macam mana dapat luka kat muka
kan pakai helmet
Ahh.. lu pikir la sendiri..
Aku pun da penat pikir

Ada lagi yang lawak....
According my mom
Mase kat hospital bila aku bukak mata
Aku tnya mak aku
"orang dah amik SPM ke belum?"
Ok.. Mak aku jawab
Lepas tu aku tanya lagi
dan lagi
dan lagi
soalan yang sama
Dan mak aku da penat jawab
last-last
mak aku call my bestfren, Hasibah
I asked her so many thing
N she was crying too
:'(

Antara perkara yang aku lupa :
# Aku dah amik SPM ke blom
*padahal mmg da abis
#Cikgu-cikgu kat sekolah
# Kat mana aku excident
#Dengan sape aku excident
dan yang paling penting
# Apa aku buat seminggu sebelum excident


Part yang x ingat apa aku buat seminggu sebelum excident tu paling sadis
bila membe-membe dapat tahu aku excident
diaorang datang umah
diaorang tanya aku
ingat x ni?
ingat x tu?
mmg sah2 x ingat
at last, diaorg dengan sabarnya menceritakan apa yang
aku buat seminggu sebelum excident
Rupa-rupanya banyak juga aktiviti aku
buat mase tu
and
yang paling penting aku tanya Syarina
Aku ada pakwe ke ??
hahahaha
lawak.. lawak...
*gelakguling2

Sumpah sedih giler bila everything x ingat
And my sis remind me bout the diary
My Diary
Mase tu aku kira bingung giler ahh
Eh, aku ada diary ke ??
Jiwang giler aku..
Aku dengan usahanya mencari diari tersebut
Jumpa jugak..
Dari situ la aku mulai baca sehelai demi sehelai
apa yang aku buat selama aku hilang ingatan tu
Sadis gler weyhh !!

Sampai sekarang aku still x ingat macam mana aku leh excident
Tapi menurut saksi kejadian
Ada sepasang budak sekolah ni yang nak masuk lorong tapi x bg signal
so..
Kebaboommmm !!
Langgar lari tu...
Huhhh !!!


Dua hari lepas excident
aku rasa macam aku x boleh berjalan tanpa sokongan
kena juga berpaut pada sesuatu
dah la sorang-sorang
Adik kat asrama
Kak long pn kat asrama juga
Bila mak ayah keje
sorang-sorang je kat umah
then, my aunt give me
'tongkat berkembar'
huhuhuhu

Bengkak dilutut makin membesar
kalau korang tengok pn kompem terkejut
pergi klinik, doktor cakap mayb kepala lutut aku
C.R.A.S.H !!
*luruh jantung aku
Bila X-ray x pun
Juz kepala lutut lari dari tempatnya

So, akhirnya aku terpaksa la bertongkat selama 2 bulan setengah
kepada sesiapa yang rasa macam best je jalan pakai tongkat
XDE MAKNENYERR !!!
lagi sakit kat ketiak ada la


Kenangan masyam-masyam manis !

Sakit x sakit..
Pose tetap pose !


Tapi apa-apa pun
Lawak x lawak
Sampai sekarang lutut aku belum sembuh
Still x boleh nak wat keje lasak
And i still need
Knee Guard
bila nak jalan jauh-jauh
pernah sekali tertinggal Knee Guard kat asrama akak
hehehehe..
Curi-curi masuk mase pergi tolong angkut barang
sebab nak tukar kolej whatsoever
(at least dapat juga la lelapkan mata kat IPG meskipun xdpat masuk IPG)
Bila da sampai kat Lrt bru teringat tertinggal
memang x la nk pergi amik balik
Mase tu rase macam dah x sempat dah nk sampai Gombak
Rase cam nak tercabut kepala lutut nie..
PuufffffF !!


Terima kasih buat Ayahanda tersayang
dengar sabarnya cerita satu persatu
kejadian yang berlaku sambil mengalirkan air mata
Namun, kadang kala kedengaran juga
suara sumbang ala-ala membebel
hehehehe
biasa lah

MARAH BUKAN KEBENCIAN
TAPI TANDA SAYANG !!

Buat korang yang baca entri ni
Hati - hati la yea bila naik moto tu
Pakai helmet jangan di lupa
Nantikan jadi macam aku
Lekat cop
Tar Jalan Seterpa kat muka
Tapi da hilang da
BIO OIL baii..
Untuk parut-parut gunalah BIO OIL ok..
huhuhuhu..
*promote nampak
Benda baikk harus dikongsi


Notakaki :
# Walaupun 2 bulan setengah jalan pakai tongkat, x pernah miss pergi jalan-jalan
# Terima kasih kepada yang datang melawat kat umah.
# Pernah buat presentation kat class pasal hal ini dengan tajuk MY VALENTINE DAY since miss nak presentation that sometime they dont know bout me. Nangis-nangis mase present..
# Kes ini tidak dipanjangkan memandangkan aku pun xde lesen.. Kih3 !
# My aunt kata mayb asyik mimpi sama tu Dia nak mengingatkan balik kejadian hari itu.. Tapi kalau mimpi makan kat PizzaHut pun lagi bez kowt rsenyer..


No comments: