Saturday, November 5, 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha

Selamat Hari Raya
Hari untuk bersuka ria

Alhamdulillah...
Masih sempat lagi untuk aku menyambut
Hari Raya Korban tahun ni
Namun, keriangan raya tahun ni
x sama macam tahun lepas lagi
rumah atuk yang dulunya bising dengan
Anak cucu cicit bertukar
suram...
Kini
masing-masing bawa hala masing-masing
kalau dulu
kat kampung Tok Ayah
malam-malam macam ni
ada je dengar suara lembu
kata tok ayah lembu menangis
sebab esok kan nak kena sembelih dah
dalam pada tu
kedengaran juga dengkuran seakan guruh
sumbangan dari pak sdara aku
Bila dah semua lena dibuai mimpi
Mula aku n mak sdara aku memulakan misi
hohoho
Kami main tarik n bantal selimut diaorg la
Amik gambar la
Macam-macam la
Asalkan bleh ganggu diaorg tido
hahahaha
jahat betei !!

Pagi pagi lak
nak kejutkan sorang-sorang
Mak aiihhh !
Liat lebih dari daging lembu mentah !
Nak kena golek-golek dulu
Lepas tu berebut bilik air
Lepas tu lagi berebut nak iron baju
=.='

Biasanya kalau hari raya korban
Tok Ayah lah orang paling busy sekali
Tauke lembu merangkap tukang sembelih
Dan
Aku ?????
Sibuk kesana kemari untuk hantar daging
x pun
pergi beli tu la
beli ni la
maklum la
Aku dengan motor
motor dengan aku ni
macam adik beradik
kalau shari x naik moto
boleh bawak mengigau!!
ok dah ! banyak merapu ni

Apa-apa pun
meskipun Tok Ayah x ada
diharap
kemesraan yang terjalin dahulu
janganlah diputuskan
semata-mata kerana
HARTA DUNIA

Anyway,
x sangka akak aku balik last minute
katanya x dapat balik
sebab tiket da habis
last-last muncul di sebelah aku kat atas katil pagi tadi
Aku ingatkan aku mimpi
x pasal-pasal buat lawak pagi tadi
haishhh !!

Kenapa aku x rasa macam nak raya yea esok
hurrmmm..
kompem esok kelam kabut !
Baju raya aku
dah kemana ntah aku campak nie
malas lagi la nk cari
cari esok jaa
huah ! huah ! huah !

Notakaki :
# Rasa macam xde kowt nota kaki untuk ari ni.. hehehe


SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA
makan daging tu
ingat ingat la orang kat sini yea
* wink wink

2 comments:

Azwan Lai Azahary said...

sob... sob... teringat raya kat kampung. at least dapat sambut dengan yang tersayang... sob.. sob...

Ain Syahirah a.k.a Cik Kiah said...

huhuhu.. Alhamdulillah masih sempat lg smbut ngn family..