Friday, May 27, 2011

Terbahak-bahak Di Pagi Hari

jam menunjukkan pukul empat maka kedengaran deringan alarm dr handset ku. lantas aku off kan.. aku kembali lelapkan mata.. lau difikir2 malas sgt2 nk bgn mandi.. baru kul empat.. sengaja aku kunci jam kul 4 untuk bangun mandi memudahkan nnt aku nk pi masjid..

beberapa minit kemudian aku terdengar suara...


"ain.... bangun la....."

rupanya itu suara shu..

aku mulai sedar tp masih lagi tidak bergerak.. lantas aku kakukan diriku ditambah pula kesejukan mencocok2 hingga ke tulang itam..

"ain.. bangun..."
aku buat xtau je..

"ain.. bangun la"
semakin dia kejutkan aku semakin lena pula nk tdo..

"AIN.... BANGUN.. BANGUN... SEKOLAH.. SEKOLAH..."
aku tercengang... mataku terbuka seluas-luasnya..

shu tiba2 senyap...
"EH,, BANGUN.. BANGUN.. UNIVERSITI.. UNIVERSITI"

seperti tindakan refleks, scra atomatik aku bangun ketawa TERBAHAK-BAHAK.. Lol!!
pagi2 dh buat lawak kat bilik.. bukan aku je yg ketawa.. roomate aku yg lain pn trut ktwa.. even aina yg tengah wat smayang hajat pn terhnti smbahyangnya sbb tlalu lawak.. hahahaha

P/S: merupakan cara yang berkesan untuk mengejutkan aku bangun dr tidur..

No comments: