Friday, May 20, 2011

Aku di Kl Sudah..

Tepat kul 8 aku bertolak dari umah menuju ke umah atok untuk jemput dye kat sne.. katanya mau ikut jgk ke kl..huhuhu.. :)
sebelum turun dari umah, ibu ku meminta aku membaca ayt2 suci sebelum melangkah keluar dari umah.. bermula detik itu, aku trase seperti mau menangis je.. tp wat muka cute jee.. hehehe.. ssudah itu, aku melangkah naik ke kereta.. ku lihat seluruh rumah ku... ku bisikkan
"aku akn merindui detik2 manis di rumah ni"
kereta mula bergerak, air mata ku x dpat ku tahan lg.. air mata mulai bercucuran tanpa ayh n ibu ku sedar... hnya suara ku berubah nada bila aku menjawab pertanyaan mereka.. hidung yg sudah merah terpaksa ku ttup dengan kain tdung namun aku tahu nnek ku sdh tahu yg aku :'(
maluuuuuu...

dalam perjalanan ke Kl, 2 detik kecemasan berlaku..
1.. aku ternampak budak membonceng basikal terbang dan tergolek di tepi jalan.. nsib x kena pijak kat kete.. lau x dh mmg lenyek. kereta tu plak brek smpai berasap tayar dia.. dahsyat.. mcm org wt drift lak. hihihi..
2.. semasa di lebuh raya karak, ayah ku ingin membelok ke kanan sbb lori kat dpan tu slow sgt, ntah cm ne la masa ayhku nk membelok tu tiba2 ada kete lak.. nasib dye punya hon kuuuaaattt.. hadooii..

pe2 pun aku bersyukur dh slamat smpai da.. sesampainya aku di sini, aku dijemput kakakku.. huhuhu.. kangen bangat sama dia sih!!

xleh nk post entri pnjang2 bab nk spend sepenuh masa ngn kakak n family ku.. huhuhu
:D

No comments: