Tuesday, May 17, 2011

NewBorn

Cik ngah sudah pn selamat delivered dye pn baby.. cute sangat2.. geram aku dibuatnya.. hahaha.. yg x tahannya aku lak yg over excited dpt baby.. ye la.. ble dpt tau cik ngah pregnant,aku lak yg lebih2 dari laki dye..
"cik ngah!!, jgn mkn bnda tu nnt ank tu ........."
"cik ngah!!, jgn wat keje tu, biar orang yg wat"

beruntung cik ngah dapat anak buah mcm aku.. hahaha.. tapi.. yg xbest nye.. mse cik ngah da mula sakit perut, dia terpaksa drive sndri ke hspital sbb laki dye keje n umah kami berjauhan sbb dye da berpindah ke umah mentua.. bengang gk aku bila nenek aku bgtau yg dye drive sndri.. tp xpe.. semuanya da selamat..
aku mmg sukakan kanak2 especially baby yg bru lahir.. kalo tau je ssape yg mengandung, tgn ni gatal2 je nk g pgang perut ibu2.. hehehe.. memandangkan aku xde adk kecik,main je ngn ank org.. aku pnya adk da bsar pnjang da,. kdang2 tpikir gk ble aku nk dpt baby sndri.. :P

pagi tu, aku ke sekolah untuk mendapatkan sedikit kaunseling dari kaunselor sekolah.. sudah menjadi kebiasaan aku tiap2 bulan mendapatkan kaunseling dr kaunselor.. sedang aku tnggu kaunselor, tgn ni gatal2 lak dk tekan2 no cik ngah.. terus aku mendail..

trruutttt.... tttrrrruuuttt.......... *xpakai caller ringtone
hello... (suara lelaki)
arrgghh.. mesti ayh ngah.. xrapat sgt ngn dye so, x ska cakap ngn dye.. ahh.. lantak la.. aku tanya cm ne kdaan cik ngah walaupn aku tau due date cik ngah awl bulan mei n aku berharap 4 mei, sama ngn bday aku.. hahaha.. tiba2 dia bgtau yg cik ngah dh beranak dh.. secara spontannya aku berteriak "apa!!!".. bbrapa rkan ku terkejut monyet.. dan scra otomatik aku mengalirkan air mata.. ntah la.. aku pn xtau npe.. mayb aku rse lega kot.. ye la.. baby dh slamat stlah tdpat bbrapa komplikasi sblum ni..
kemudian, aku yg smemangnya xleh nk dduk diam mintak diri dr kaunselor untuk blik..
aku trus naik teksi n menuju ke Kota Bharu Medical Centre.. smpai je kat pntu staff kat situ da ckp tngkat 1.. hahaha.. dyeorg da mmg knl aku.. knl pn sbb aku mengikuti kursus pre natal.. hahaha.. bengom sngguh aku ni..
masuk je bilik, baby da ada.. terasa ada rama2 la lam perut.. ak kendong baby tu n cium puas2,, hahaha.. suka suka suka..
dlm pd tu, mak col.. memarahi krn x ckp nk g hsptal.. *lupa..tlalu excited
memandangkn aku x keje n x blaja, 2 ari aku stay kat hsptl. temankan cik ngah.. smbil2 tu smpat ag snap2..
Ku beri namanya MARIMAR

keciknya tangan baby..



SYARAH AFIFAH cadangan utk namanya





didukung kakak sulungnya

Sudah mulai bukak mata @_@
bru 1 hari


nyenyaknya baby tidoo..

BABY NANGES! aku mulai panik.. cepat-cepat aku amik kamera n amik gbr sbb aku xtau nk wt cm ne..

senyuman seorang kakak




tengah syok-syok amik gbr.. nenek aku tegur..
"bo bo la amik gmbr nyo.. sian kat adk kna lampu kilat (flash)" .. sabo je la.. hahaha..
tp sedih tau, aku akan mulai ke melaka jumaat ni.. lpas da xley da nk mndikan baby.. oh ya.. disebabkan namanya x diletak lg, aku pnggil dye MARIMAR.. hahaha.. suka ati aku la nk pnggil pe pn.. hahahaha..
"""baby.. baby.. jgn nangis tau kalo cik ngah (aku) x mndikan adik.. biar cik ngah je yg nangis.. uuwwaa.. shari x tgk adk pn cik ngah xley tdo.. 3G pn cik ngah snggup.."""
seriously, shari aku x tgk marimar aku nangis..hahaha.. bengom aku ni...




No comments: