Sunday, January 22, 2012

Party !

Hey, Hai

Currently at Terminal Bas Bersepadu n blog ini diupload dengan menggunakan wifi disini.. Wah ! agak laju juga lah.. terima kasih TBS.. huhuhu..

Sekarang aku bersama Ari n beberapa rakan yang lain. Sedang menunggu ketibaan bas untuk balik Melaka. Sedih betei.. Dah la balik Kl paling last skali lepas tu kena balik Melaka paling awal plak tu.. Apakan daya.. Tiket bas xde dowh.. Yes ! Cuti kali ini aku x balik Kelantan. Sebabnya ada banyak hal so kalau balik pun xsempat nak panas punggung bak kata orang.. hahahaha..
Lagipun perjalanan dari Kelantan ke Melaka jauh kot.. 10 jam.. 1o jam dalam bas rasanya begitu seksa tau x.. hurrmmm.. x apa lah. mungkin juga bila member akak aku kahwin nnt kami akan balik lagi walaupun terpaksa skip kelas. Xmau ketinggalan untuk menghadiri majlis perkahwinan kawan baik kami...

Oh yaa.. Bercakap pasal perkahwinan.. Membe akak aku ni baru 21 umur nya tapi dah kahwin.. Benda baik x elok ditangguh2kan.. Mendengar berita itu akak aku bukan main menggedikssss lagi mau kawin juga.. hahaha.. ye la.. sapa x mau kawin kot.. Lagipun membe akak aku tu study kat mesir n bakal suaminya juga study kat sana. So, molek juga dipercepatkan..

sudah ! sudah ! lari tajuk bhaa....
Semalam aku di rumah Cik Ngah kat KL. Kak ayu, my kazen ajak pi kenduri. Ingatkan kenduri kawin tapi bila sampai ja sana tengok semuanya India-Muslim..
i was LS !!!! Like Seriously !!
Alhamdulillah, aku lihat majoritinya bertudung cuma satu saja kemusykilan aku. Katanya menyambut hari jadi anaknya, lepas tu kesyukuran anaknya dapat result cemerlang dan juga 2 orang anaknya selesai berkhatan..

Then, apa gunanya pelamin di suatu sudut rumah itu ??????

Rupanya pelamin tu untuk anaknya yang berkhatan. Tetiba ada pula upacara seakan-akan menepung tawar.. Bingung aku menengoknya.. @_@

Anak yang menyambut hari jadi dihias umpama flower girl.
Anak yang dirai mendapat result cemerlang seakan pengantin perempuan..
Yang berkhatan pula seakan pengantin lelaki gitu...
Wahhh.. meriah sekali ..
Kemudian kami dihidang dengan nasi briyani..
Nampak sedap tambahan pula tengah lapar.. Ku suapkan ke mulut.. terpejam mataku serapat-rapatnya..
Dalam hati meraung..

MASIN !!!!!!!!!!!

Ku capai air sirap untuk menghilangkan rasa perit di tekak..
"Air sirap ke air gula nie??" bisikku dalam hati..
Peerrggghhhh ! Usai makan kami segera balik sebab hari sudah malam.. Lagipun kami ke sana dengan motor jaa..
So, as conclusion-nya.. Majlis itu agak meriah jugalah.. First time kot pi majlis kenduri India-Muslim...

Notakaki:
**Xde gambar untuk diupload sebab telefon aku ni sahkan kamera, lubang kamera pun xde. Harap maklum..


OK,BAI

No comments: