Saturday, January 7, 2012

Kemahiran Insaniah !

Hey, Hai...

Sssttrreeettttt !!!
Haaa... Tu diaa haihhh !!
Selsema lah.. Ishhh ! Mencik tau bila dapat selsema.. Adooi..


Malas betei skrang ni nak update blog.. Tambahan lak Internet cam gampang !
Oh ya.. Tadi all masscommers part 2 n tidak ketinggalan juga student course len2 kena hadir Kemahiran Insaniah. Aku pun xtau nak explain camne Kemahiran Insaniah ni meskipun membe aku da berkali-kali cakap.. Yang aku boleh bagitau akan ada ceramah lepas tu pergi ke kelas then ada Latihan Dalam Kumpulan..

So, sem kali ni amat berbeza dari tahun lepas di mana kelas aku di anak tirikan.. hahahaha...
Ok.. I mean.. Xde lecture.. Jadi, kami terpaksa lah berpecah untuk masuk ke kelas orang lain.. Mase tu cuak jugak lah memandang aku pun x berapa nak mesra dengan budak-budak kelas lain... Nak x nak.. Face it !
Dari kelas F , i need to move to class E which is Ari punya kelas.. Bukak je pintu, semua orang bersorak menandakan menerima kehadiran aku, Acik, Shida, Amir n Zombie.. Aaaishh.. Malu giler !! Tapi sorakan itu memang sudah biasa dikalangan masscomers.. Biasalah.. Masscomm.. X kecoh x sah !

Then, ada ke patut diaorang suruh duduk kat tengah2 bulatan tu... Haishh.. memang x la aku nak g duduk kat tengah-tengah tu. So, we juz pekakkan telinga..

First activity, macam biasalah... Kenalkan diri.. Baru aku perasan agak ramai juga lah student dari Kelantan yang aku x kenal..
Then, kami diberi arahan untuk melukis gbr muka sendiri and list kan aku punya good attitude n bad attitude.. Agak lama juga masa untuk aku listkan.. Nampak bena x sedar diri..
Next, kami diberikan 1 kertas n disuruh buat apa-apa je garisan lepas tu sambung sampai pelajar terakhir. Bila dah siap, sekali lagi kami kena explain apa yang kami pikir mase draw lines tu.. Aku buat garis yang berpintal-pintal.. Means fikiran ku tengah kusut sangat-sangat.. Yeah ! I mean it !
Bila buat aktiviti individu ni terasa sangat diri ni kurang keyakinan. Cakap pun gagap gagap.. Tangan lak sejuk semacam.. Sampai bila la nak jadi cam ni haaa...

Lepas tu break, sambung lagi tapi kali ni berkumpulan.. Bila dah dapat aktiviti kumpulan ni mula lah aktif, mulut x reti2 dah nak berhenti bercakap ! hahaha.. Kumpulan aku dapat satu gambar gajah then arahan kat situ bagitau yang kami kena pretend sebagai orang buta n kena sentuh tempat2 tertentu pada bahagian gajah tersebut. Aku dapat part MATA.. Bila dah jadi orang buta n sentuh pulak mata gajah apa korang nak describe kepada kawan2 korang yang lain dimana mereka juga BUTA ???? Aku cuba explain but they THINK OUT OF THE BOX !!!!!
Peerrgghh ! malu giler ! tiba2 je rasa panas je muka nie.. Hadooii.. Apa lah depa nie...

Next, kami kena sebut " SAYANG, SAYANG, SAYANG, SAYANG SAYANG" dalam pelbagai intonasi.. Quite interesting lah.. Sambung lagi dengan aktiviti "Act n Guess"... alhamdulillah, kumpulan aku menang.. Terima kasih kepada si JULIAN (nama poyo dia) who is sorang yang sangat sangat hyperactive.. Fuhhh !

And macam-macam lagi aktiviti yang diadakan.. Seriously, happy giler tadi sampai x terasa lapar pun meskipun aktiviti berakhir lam pukul 3. Lect pun sporting giler..X rasa rugi pun masuk kelas diaorang.. In fact, aku lebih selesa kot lam kelas diaorang tapi apa-apa pun DMC 110 2F lagi GEMPAK kot..
Sebelum ni dengar je ada KI rasa cam satu bebanan tapi sekarang rasa x sabar nak tunggu KI next sem..



Ok, Bai..

No comments: