Saturday, October 11, 2014

Sarjana Muda Komunikasi Massa (Kepujian) Penerbitan

Assalamualaikum...

Alhamdulillah syukur. Meskipun tidak ditawarkan kos yang diidamkan tapi dapat sambung belajar ke peringkat seterusnya pun dah rasa amat amat bersyukur dah. 

Masa interview hari tu aku first choice aku Broadcasting. Yes penyiaran. Tak tahu kenapa aku ni suka sangat bahagian penyiaran. Tengok krew-krew production. Perghh! Nakkkkkk macam tu..

Tapi macam tertanya-tanya juga macam mana pula cara belajar bagi kos Publishing ni. Ada juga cuba google x kurang juga bertanya pada senior. Bukan apa, sebagai persediaan menghadapi hari-hari seterusnya.

Oh Tuhan, betapa x sabarnya diri ni nak pergi sambung belajar. Boring kot kat umah dah berbulan-bulan menganggur.

So sekarang ni hari-hari busy. Keluar pagi balik petang. Menyelesaikan segala macam hal dari medical checkup sampailah hal-hal dana.




Nak tahu cerita sadis masa nak check result ni? Hahaha.. Rasa kebodohan yang amat pun ada tapi apakan daya. Dalam dok neves kan apa pun boleh jadi.
Ceritanya hari tu supposed be check result around pukul 5 pasal diwar-warkan result akan keluar pukul 5. Aku yang kat depan laptop ni dengan  tak zabarrnya nak jugak check. Time tu pukul 1. hahaha.. Check lah dengan gelojohnya. Satu persatu link aku cuba tapi HARAPAN TINGGAL HARAPAN. Semua ckp tak berjaya. Ok dah seround nangis kat bilik sorang-sorang. 

Demi untuk menenangkan diri ni, aku keluar lah dari bilik pegi dapur nak lunch. Sekali Tok Ma ada kat dapur. Aku bagitahu Tok Ma aku tak dapat sambung belajar. Ternyata riak wajah Tok Ma pun berubah. Makan nasi berulamkan air mata aku hari tu sambil dipujuk oleh Tok Ma. Lepas tu ada di group whatsapp class cakap ramai juga tak dapat. Still dorang cakap tunggu pukul 5. 
Aku cam ok fine. Ada chance lagi tunggu pukul 5. Terima kasih buat Aidil Fahmi classmate aku hantar link YANG BETUL untuk check result tu..

Akhirnyaaaaa.. BERJAYA juga !!
Rugi ja air mata menangis. Ya Allah punya happy Tuhan saja yang tahu. Syukur ke hadrat Ilahi.
Apa-apa pun doakan aku berjaya disana dan tak lalai. InsyaAllah buka buku baru dengan azam baru sekarang.. Heeee  =_______=

Okey sampai sini ja entry kali ni. Have a gud day people :)


No comments: