Saturday, October 11, 2014

Thursdate: Breakfast Nasi Kerabu, Lunch Nasi Abe Mie

Assalamualaikum.. Bismillah..

Mak aihh penat betei hari ni. Apanya tak pepagi lagi semangat bangun. Sebenarnya janji dengan mak cik aku nk pergi jahit baju. Sekali hampeh rupanya dia keje shift pagi. Kebetulan pula memang aku janji dengan Afiq nk gi breakfast makan Nasi Kerabu tempat tersohor lah kununnya..

So pepagi lagi merempit. Sejuknya hilang ke tulang hitam jah ooii.. Jgn tny tulang hitam tu kt mana k. Aku cepuk hang kang!! Maka, after jemput cuzzy terus merempit pegi area Peringat. Afiq dengan Zul. Aku dengan cuzzy. Chooiiii nk pergi berdua! Ada yg ketiga plak nnt. Dh ada ketiga keempat pula. Yela dorang la tu. Ok x lawak.

Kalau korang2 nak tahu kat Kelate ni sebenarnya breakfastnya macam lunch. Makan nasi sebungkus seperti lunch itu biasa. Xde nye nak makan roti. Makan juga tapi kira roti tu pencuci mulut lah. hahahaha.. Meme aku ore Klate tulin dan sejati tapi aku jrg sangat makan nasi kerabu tp one day tu my mom bwk pegi makan kat satu kedai xde nama tapi depan sekolah Padang Kala, area Peringat, Pasir Puteh, Kelate. Nahhhh sekali makan amik kau dua pinggan. Sedappppppppp ! Nasi Kerabu Ayam Bakar campur Daging Bakar. Pergghh !!

Korang yg baru nk dtg Klate xtau nk makan pagi kat mana cuba lah kat situ. Kedainya biasa saja. Jgn pula tertukar kedai satu lagi. Ada dua tu kedainya. Tengok kedai ada bakar ayam kat depan tu betul lah tu. Yang xde tempat bakar ayam tu BUKAN! Aku pun xtau apa lauknya kedai tu tapi rasanya standard lah.

Maaflah gambar makanannya sendu sikit. Dah makan baru ingat nak amik gambar.
Tazabarrrr.. hahaha

After dah breakfast, maka berpisahlah kami mengerjakan hal masing-masing. Apik n Zul balik mengulor kat rumah. Mentang-mentang perutnya dah diisinya. Aku n Shazlin ke hulu-hilir mengurus hal masuk U. Dah tengahari berjanji lagi aku dengan Afiq pergi lunch satu lagi tempat makan bez di Kelantan ni. 
NASI ABE MIE

X kelate lah sapa x kenal Pasaraya Billion.. Nahhhhh area situ lah kedai makan Abe Mie. Before traffic light Billion tu korang pandang sebelah kanan. Korang akan nampak ada yg ramai beratur tu betul la tu. Ada tu nanti sign Nasi Abe Mie  Basically situ Nasi Ayam Goreng Berempah dengan Kari. Huhh situ kan wa cakap lu.. Perghh.. Sedap beb. Sumpah! Tapi lauk lain-lain lagi pun banyak. Aku sanggup kot beratur sampai sejam untuk makan nasi tu.. Yaaaaa aku beratur SEJAM utk beli nasi 4 bungkus. Ramai sangattttttt.. Panas xyah ckp ah. hahahahaha.. Kalau aku ckp ramai tu maknanya korang mengertilah tahap kesedapan dia.. hahahaha.. cliche sangat nokks..

Dah after makan pegi shopping lagi kat Kbmall membawa perut yg kembang diisi Nasi Abe Mie nih. Haishh..
Apa-apa pun aku bersyukur aku diberi nikmat makan hari ni. Penat tapi cukup kuat untuk menaip bg berkongsi tempat makan menarik di Klate ni. Sharing is Caring. Part of Loving. Alhamdulillah ;)

No comments: