Friday, April 27, 2012

Result !

Assalamualaikum wahai reader n also silent reader.. (ada ker)


Seperti yang digembar-gemburkan seumpama gosip panas Zarina Ann Julie, maka tiba juga lah hari yang paling di takuti di geruni bagi siswa dan siswi UiTM. Apa lagi kalau bukan hari pengumuman result..

Aku juga seperti orang yang lain berlagak cool namun dalam hati siapa yang tahu. Makan x kenyang, tidur terlebih lena, mandi pun jarang-jarang namun muka nampak cool saja..

Jam menunjukkan pukul 2 pagi. Muka still cool lagi sambil dok melopong tengok movie Thai.. Tiinngg ! Toongg ! Tiinngg ! Toonng ! Berbaris news feed facebook n tweeterrrr masuk.. Semua senior-senior dok sibuk update status pasal result n bye-bye kat UiTM (sedeyh!) Aku pun pelik lah. Asal aku xdengar bunyi email masuk lagi.. Tunggu punya tunggu sampai bermimpi kena kejar kat kerbau! Tiba-tiba jatuh tergolek pulak.. Dengan jatuhnya bergolek itulah aku tersedar n terus memandang skrin yg sudah kegelapan tanda sleep.. (dalam mimpi rasa laju lak aku lari)
Ku restart balik dengan harapan ada email masuk.. Tapi hareeemmmmmm ! Jeling-jeling Fb lah kejap..

" Hangpa Check balik email sem lepaih..tngok dia dok mai pukui brapa..lepaih 2..hangpa pi tidoq..mangkit balik lepaih waktu result hangpa keluaq..hangpa dok tunggu bagai nk gila pasai pa? "

Begitulah status seorang kawan.. Termenung aku seketika.. Betul jugak kata kawan aku ni.. Lantas ku shut down n bergulung dalam selimut selagi boleh.. Dah rasa-rasa nak ke ambang mimpi tu tetiba pulak handphone bergegor kat tepi bantal.. Aduhh ! Spoil ! Menjadi tabiat aku bila handphone bunyi tu automatik amik phone !

"Beb ! Check email ! " (by shida shidot)

Tengok msg tu yang nak buat aku sawan.. Adoii ! Ku biarkan msg tu. Pejam mata... 10 second kemudian bangkit balik.. Bukak balik laptop..
Bertemankan suara dengkuran sepupuku serta bunyi hidungnya yang tersumbat dek kuasa aircond sejukbeku bilik, aku memberanikan diri.. Cuak gila kot !

Email dah dibuka tapi tangan di skrin belum di alihkan..

YAHOOOOO ! ALHAMDULILLAH..

Target tercapai !!

Jam menunjukkan pukul 5 pagi.. Tetiba terpandang kalendar.. Mampuih ! Aku keje pagi rupanya.. Akhirnya mata terpejam sambil bibir tersengih..

Keesokkannya................................

Pagi-pagi dah dapat mesej..
"Nak keje ke x nak?? " (by majikan kesayangan)

Maka... bergegarlah kediaman Encik Darus dan Puan Normadiah dengan teriakan anak keduanya yang lintang pukang bangun untuk pergi kerja yang sememang sudah lewat selama 2 jam sampaikan terlupa handphone, purse, bekalan makanan serta helmet. Memang kalau kena saman memang aku serah diri dah.. Ibu ku hanya mampu gelak sinis saja bila melihat kelintangan kepukangan aku. Katanya aku harus mendapatkan jam loceng yang menggunakan fungsi mengetuk kepala. (=.=') Yang x boleh terima minum air sejuk je pergi keje..
Sadis ! Sadis !




No comments: