Wednesday, April 22, 2015

The Bold Cafe, Kota Bharu, Kelantan

Assalamualaikum.

Entry kali bukan nak bercerita pasal Masscomm lagi. Tidak. Tidak.
Entri kali ni aku nak berkongsi dengan para pembaca sekalian tempat best lepak kat Kelantan ni yang aku baru jumpa.

THE BOLD CAFE
image credit to @RumahNatang
Dimana?

PT 2497 Taman Kenangan, Kg. Cherang, Jalan Hospital,  15200 Kota Bharu
Sebar
Mesti xtau kan kat mana? Ok aku bagi senang fikiran korang lah. Cafe ni sebaris dengan kedai makan SELERA CIK SITI. Betul-betul sebelah Gino Pizza tu..


Awalnya aku dicadangkan dari Instagram @RumahNatang which is one of my friend. Terkejut juga aku bila diberitahu 'coffee house' sebegini ada di Kelantan. Setahu aku hanya ada satu iaitu Arnold Cycling Cafe di KB Mall.

How excited i am. Aku yang sebelum ni kurang minat coffee. Namun setelah di bawa oleh rakanku sendiri. Aku mula minat dan cuba meneroka dunia penggemar Coffee. 

Keesokkan, aku angkut puak-puak aku untuk cuba makanan disana. Aku usulkan cadangan ini pada Ali, Ayon dan Petak yang baru saja sampai di Kelantan. Mereka juga lah yang men-suggest-kan aku cafe ni.

image credit to lostinbermuda.blogspot

image credit to lostinbermuda.blogspot

image credit to lostinbermuda.blogspot

Apa yang aku boleh simpulkan disini iaitu:

# Harga yang berpatutan
           Aku boleh jamin kat KL korang takkan dapat harga yang macam di The Bold Lab ni.
           Yang penting, TAK ADA GST! TAK ADA SERV. CHARGE!

# Makanan dan Minuman 'boleh tahan'

image credit to @alirafiqibrahim


# Tempat lepak yang selesa
           Aku suka suasana kedainya simple and cosy.
# Servis yang ramah
          Perrgghh!

# Tandas yang bersih
          Yang ni A ++



kasi up skit gambar aku and the gang


So korang kalau tak tahu nak lepak mane and rasa nak hipster-hipster sikit moh ler ke The Bold Lab.
Tapiiiii, di Kelantan banyak juga tempat makan lain yang menarik.
Next entry InsyaAllah ada masa aku kasi cerita lagi ah.



NAK TAHU LEBIH LANJUT LAGI? FOLLOW INSTAGRAM DORANG
@theboldlab


Sekian, Wassalam

No comments: