Thursday, August 9, 2012

JPJ Test

Assalamualaikum semua sekali...

Mase dulu-dulu pernah jugak terpikir macam manalah agaknya kalau aku ni bawa kereta. Seriously i told my mum i ll never know how to drive car.. Lepas je SPM, semua member sibuk buat lesen n aku pula sibuk membusykan diri dengan tuisyen Bahasa Inggeris.. That time i was like "kenapa x boleh ambil sekarang ?? !! " then mum told me "Lesen ! Lesen ! Tu semua virus je.. Penghalang kepada focus untuk study ". Yeah ! Thats my mum..

Thinking bout it, mum was right ! Seorang perempuan yang bertahi lalat di kaki seperti aku ni memang suka berjalan.. Pantang ada peluang nak jalan pasti ku rebut.. I never say no if it comes to jalan-jalan somewhere..

But, at last ayah mula memahami yang anaknya perlukan lesen untuk survive hidup sorang2 jauh di perantauan.. So last year during sem break ayah cakap suruh amik lesen cepat-cepat.. Fortunately i got lesen motor but lesen kereta nope ! Ya aku kandas so what ?! coz of lack of training since my tutor always "busy" !! Tapi kalau bab motor, huhh !! Me minah rempit yang pernah tersepit hokeyy !!

Seriously i never told my dad bout license.. He was suddenly told me bout that ! N i was like "SERIOUSLY!!! "(mulut ternganga sambil buat mata luas-luas)..

Before i thru test jpj untuk motor, motor baru da ada di rumah.. Part of my dad; never let anaknya berpenat lelah naik bukit.. But i never ask for it.. Me love u ayah !! Punya la cuak takut kandas, kalau kandas alamat motor baru masuk muzium lah..

Alhamdulillah lesen motor dapat but kereta kandas. Punya la berbangga bangga dengan akak aku tu sebab dia tu xdak lesen lagi.. hahaha..

Last Tuesday, i got jpj test once more but this time different place. I change my tutor and continue it at Zapcity, Rumbai, Melaka... Yes ! At Melaka.. Their price not bad lah.. RM688 for car n RM189 for motor if i not mistaken..

I skip my class n went there alone.. Truly nervous u olls ! Still remember.. Ayat mula-mula aku bagitau pegawai JPJ tu "Never talk wid me bcoz i m gonna lost concentration when drving if we are talking", but he juz ignore n keep talking n talking n also he use "abang" during our conversation.. And i was like :0

But i still called him Encik.. He try to trick me to drive fastly. I m so piss of. He keep trick me.. But i cant do anything.. He's toooooooooo HANDSOME !!! Look cool wid her Rayban glasses ! OMGEEEEEEEEEEEEEEE !!!

Syukur akhirnya lulus juga meskipun gagal menggunakan brek tangan dan kaki dengan baik n gagal menggunakan gear yang sesuai.. Its ok.. Practice make Perfect..
My younger sis send me sms... She told me to become her drive during raya..

To my lovely sis if u read this then listen to my answer "Hey, in ur dream lah.. I got so many place i wanna go so u better juz stay at home and watch cartoon lah! ".. hahahaha..:11:

Esok dah boleh ambil lesen.. Serious macam tak percaya dah boleh drive..
Thank to my mom n dad make my dream come true ! And also both tutor n my friend for cheer me up when i m nervous to death !

Me love u everybody !!!


No comments: